Åsadalen 2026 – här är hela festivalen i bilder

Nu är den andra upplagan av Åsas demokratifestival till ända. Ett varmt tack till alla som på olika sätt bidragit till att Åsadalen valåret 2026 blev det viktiga och roliga arrangemang vi hoppats på. Vi ses igen på Åsadalen 2027!

Nedan följer en kavalkad med bilder från demokratifestivalens olika programpunkter och från folkvimlet på skolans festivalområde. Bilderna är tagna av: Henrik Wising, Johanna Gilljam, Eddie Eriksson, Vilgot Folkegård, Mikael-Yahye Omar, Catarina Salomonsson och Carina Wising.

Varför besöker du Åsadalen?

Erling Persson, Katrineholm:
– För att tänka lite extra på demokratin. Festivalen har varit väldigt stärkande så här långt, och har påmint mig om hur viktiga frågorna som rör demokrati är.
Maeve Belleiseau, Frankrike:
– Jag är här för att hälsa på en vän som studerar dans här. Jag visste inte att det skulle vara en festival här! Den verkar ju vara jättebra!
Alva Andersson, Länsbildningsförbundet Sörmland:
– Vi är här för att diskutera demokratiska frågor med folk och belysa varför det är viktigt. Det är jättekul att det kommit så många människor till Åsa i dag.
Björn Johansson, Sköldinge:
– För att Åsadalen tar upp viktiga frågor om samhället som, enligt min uppfattning, är på väg i fel riktning. Här finns många olika intressanta personer, både lokala och rikskända, och programmet är bra och brett.
Evelina Berggren, Eskilstuna:
– Jag är här för att hälsa på gamla kompisar och se vad som händer på skolan! Jag gillar ju politik och tycker det det är bra att människor engagerar sig, i år är det ju dessutom valår. Åsadalen visar att Åsa folkhögskola lever!